středa 8. října 2014

Orientation week - jak se o nás postarali

První týden po kurzu španělštiny jsme se zúčastnili "orientation weeku". Je to tak, vlastně náš třetí týden v Leónu a pořád se neučíme. Tenhle týden je dost poznávací.

První den nás uvítali v zřejmě největší univerzitní aule, kde hlavním bodem zjevně byla prezentace vlajek světa a vstávání a mávání spolužáků z těchto zemí (největší potlesk Itálii, bylo jich tak milion a jak pěkně si výskli!). Potom uvítání na fakultě filozofie - já, nejvíc hrdá na to, že jsem z přírodovědy, tu studuju na fildě! Je tady prostě trochu jiný systém. Domů odcházíme trochu pomatení, už teď vidíme, že nebude sranda zařizovat veškeré věci s rozvrhem (jak to funguje tady? škola od 9 do 14 h. jako základka. problém je, že předměty jsou nakombinované tak, aby seděly prvákům všechny jejich, druhákům všechny druhácké a tak. všechno mají povinné, tak mají skutečně středoškolský rozvrh. pro nás komplikace - pokud tedy chceme předměty z různých ročníků).

A pak v úterý první Erasmus výlet! Miluju cestování, ale tady jsem se ujistila, že masová turistika aka 6 plných autobusů není nic pro mě. Ale cena byla příznivá (5e) a jeli jsme do Astorgy a na Las Médulas, kde bychom stejně jet chtěli. A potom hlavně ta večerní párty stála za to. To byla ta, když mi to nestačilo do 6 do rána a tak jsem si domů dovedla Francouze, se kterým jsme vesele popíjeli slivovici, poslouchali UJD a já se snažila učit francouzskou výslovnost. Komentovanou prohlídku města druhý den jsem nezvládla, zato jít na film Erasmus a spol. jo. A potom jít na akci pivo za 1,2e (pivem myslím klasického půllitra) taky.

Ve čtvrtek byl sportovní den, ale mě na ty týmové věci neužije. Tak jsem šla až v pátek na zakončení - kurz španělských tanců, ochutnávka paelly a ukázka podivného Leónského sportu alucha, nebo též lucha leonesa, což je takový hospodský španělský wrestling, kde se snaží protivníka sundat tím, že ho chytí za opasek. Teda žádné vzrůšo.

A za týden už škola.




Tohle jsou Las Médulas. Fotek mám odevšad tolik, že bych měla dělat speciálně fotopříspěvky!
A kdo má rád rock, tohle je nejlepší španělské rádio, objevené v buse díky hipísáckému řidiči :)

Žádné komentáře:

Okomentovat