úterý 8. července 2014

letní začátky

Vůně léta a prázdnin jsou tady. Brzkoranní pach motorového oleje o půl šesté v práci. Každoroční stejná brigáda - už s ní mám léto spojené. Z monotónního kontrolování mě trochu rozrušují docela pěkné mužské ruce, které mi kovový díl podávají. Z jednotvárných osmi hodin jednomu začne poměrně brzo přeskakovat.

Jindy: Vonící les před bouřkou na hřebeni u Trojačky, a taky při dešti, když se schováváme pod javorem s rozložitou korunou. Večerní chůze po trávníku na zahradě, když mě zelená stébélka měkce chladí do bosých noh, podvečerní vzduch a ptačí zpěv.

Kempovací víkend na srazu trabantů, jak se řeklo" "my jsme vlastně nechtěly na sraz, ale on si nás našel". Rumunský styl u Sandokana - jeden stolek u okýnka a další dva venku v cestě, a navíc dobré pivo. První letošní koupání venku v přehradě. Zběsilý úprk před obrovskými kapkami a krátkým, ale vydatným lijavcem, který vůbec neosvěžil dusný vzduch. Hromada černých třešní. Čtení ve vlaku, konečně! U Červenky se mi zrychluje v některých pasážích dech. Severské detektivky jsou příjemnou četbou po zkouškách. A Slovenské dráhy mají příjemné vagony, cesta v EC Bečva se zdála kratší, než měla být. Zase na chvíli doma.

2 komentáře:

  1. Miluju tyhle atmosférický články. O létě jsou možná nejlepší. Pak taky o podzimu. A o zimě. Letní déšť každopádně <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O podzimu! Přesně! Jsem zvědavá na podzim v Leónu. Snad tam budou kaštany.

      Vymazat