pondělí 22. září 2014

Erasmus León, část první - cesta

Už mě asi trochu znáte a možná byste i uhodli, že letět letadlem Praha Madrid by úplně nebylo nic pro mě, snad jen kdyby to bylo hódně levné. A tak jsem s Márou osedlali jeho modrého šípa, na spolujízdě našli dva další cestovatele a do Leónu jsme se vypravili po vlastní ose.

Brno jako start, šíp je naložen až po střechu, vždyť jedeme na půl roku a další cestovatelé zase na camino. Večer zastavujeme v Mariazell (Rakousko) a nestíháme kostel, takže spíme na verandě jedné prázdné chaty. Kostel si dáme ráno s kávou. Pokračujeme do Německa - Chiemsee, sledujeme windsurfy (a mé divoké já chce skočit do neoprenu a nechat se učit ovládat plachty od toho celkem pohledného instruktora). Série jezer ve Švýcarsku, spánek ve stodole na korbě traktoru a druhou noc u chaty u Laussanne. Ráno přichází do chaty hosté, naštěstí se jim líbíme a dostáváme - jen tak! dvě lahve vína. A pak sladká Francie. Firminy a Le Corbusierovy stavby, must see pro milovníky moderní architektury a územního plánování. Le Puy de Velay, večerní prohlídka, náměstí s kapelou a přeměněné na parket kolemjdoucím/tanečníkům. Lurdy se mší, a závěrečná St, Jean Pied de Port, kde se odpojují spolucestující na camino.

Ve španělsku už jsme sami - v noci přes Pyreneje, kde nás na cestě překvapí poník, spíme v autě poblíž oceánu a ráno se jdeme podívat na vlny a surfery. Láká to, láká! Na další pláži neodoláme. Je pod mrakem, ale soukáme se do plavek a posléze do neoprenů a poprvé zkoušíme chytat vlnu. Dál na západ je už slunečno. Největší písečná pláž u oceánu! A pak se ženeme zpátky pro zapomenutou občanku. Noc na benzince, ranní Burgos a katedrála a odpoledne León.

Město, kde budu půl roku.

1. Ženevské jezero
2. Le Corbusierův dům kultury v Firminy
3. Uličky Le Puy.
4. Hybaj na surf
5. Surfmísto při soumraku, oceán je kouzelný
6. Katedrála v Burgosu.

A příště už o Španělsku a třeba i Erasmu jako takovém! A luego!